Er nettstedet ditt synlig blant relevante søk i Google? Teknisk SEO er selve grunnmuren for å oppnå organisk synlighet i søkeresultatene. Bestill en teknisk statusanalyse av nettstedet ditt i dag!
Få et forsprang i Google med teknisk SEO
Knowit Experience Norge
Teknisk SEO er en av tre pilarer som påvirker hvordan søkemotorer som Google leser, forstår og rangerer innholdet ditt sammenlignet med konkurrenter. Enten nettstedet er flunkende nytt eller har levd en stund, anbefaler vi at du evaluerer den tekniske tilstanden med jevne mellomrom. En teknisk SEO-analyse vil avsløre hvilke muligheter du har til å kapre de beste organiske plasseringene i Google-søk.
Hvem kan få hjelp til teknisk SEO?
Alle nettsteder, uavhengig av størrelse, bør sjekke hvordan nettstedet presterer i lys av SEO. Du kan ha fantastisk godt innhold og flott design, men hvis Google-bot'en ikke kan lese eller “se” innholdet, vil det heller ikke vises for mennesker. Vi tilpasser omfanget av analysen etter din bedrift og deres behov, budsjett og mål.
Visste du at 59% av oss googler før vi kjøper noe, uavhengig om kjøpet gjøres på nett eller fysisk i butikk? Nettopp derfor er det enormt viktig å sørge for at det viktigste innholdet ditt vises på førstesiden i relevante søk.
Slik jobber vi med teknisk SEO
I Knowit har vi spesialister med ekspertkompetanse innen teknisk SEO. Vi har erfaring med alt fra avansert migrering av store nettsteder, til identifisering av tekniske svakheter som hindrer innholds synlighet i søkeresultater på Google og andre søkemotorer.
Fremgangsmåten for en SEO-audit er som regel den samme, uavhengig av størrelsen på nettstedet ditt:
Vi møtes digitalt eller fysisk for en gjennomgang av dine mål, konkurrenter og marked, og sammen identifiserer vi fokusområdet for analysen. Dette utgangspunkt lar oss sette et godt estimat for tid og omfang.
SEO-spesialistene begynner prosessen med å manuelt analysere nettstedet fra et brukerperspektiv, i tillegg til en teknisk analyse med verktøy som crawler nettstedet.
Før vi begynner å analysere, henter vi ut relevant og viktig data for å få oversikt over hvordan merkevaren og nettstedet presterer i dag, sammenlignet med konkurrenter.
Deretter fortsetter prosessen ved at vi systematisk henter ut viktig og relevant teknisk informasjon som avdekker muligheter for forbedring. Vi analyserer og avdekker elementer som påvirker crawling, indeksering og rangering.
Spesialistene våre samler alle funnene i en detaljert rapport som skaper grunnlaget for videre arbeid med optimaliseringen. Den kanskje viktigste delen av rapporten er en prioriteringsliste med konkrete oppgaver for teknisk optimalisering av nettstedet.
Målet med analysen og rapporten er å gjøre det enkelt å utvikle en langsiktig strategi for søkeopplevelse som gir økt merkevarekjennskap, organisk trafikk og, ikke minst, lar deg rangere bedre enn konkurrentene i relevante søk.
Nå har du en detaljert analyse av hvordan nettstedet ditt presterer i dag, oversikt over hvilke forbedringsmuligheter, og en rekke konkrete oppgaver for optimalisering.
Siden teknisk SEO ofte beveger seg over i andre fagområder som utvikling, interaksjonsdesign, universell utforming og UX-design, vil mange av oppgavene være avanserte og kreve høy teknisk kompetanse. Hvis du ønsker hjelp til dette, har vi i Knowit vi dyktige utviklere som kan bistå deg på veien videre.
Les mer om hvilke andre måter vi jobber med søkemotoroptimalisering som hjelper deg å rangere høyt i Google.
Er du interessert?
Stine Strandvik
Salgsansvarlig
Knowit Experience Norge
Ta en uforpliktende prat med oss om SEO:
Vil du lære mer om teknisk SEO?
Internett er en enorm kilde til informasjon, med milliarder av nettsteder som inneholder ulike typer innhold. Med grunnleggende innsikt om hvordan en søkemotor fungerer, blir det enklere for deg som nettsted-administrator å ta gode valg når det kommer til SEO.
Når du kjenner verdien av god SEO, forstår du også hvor mye du kan tape på å ikke gjøre det skikkelig.
Se dette forhåndsinnspilte webinaret med vår seniorrådgiver, Silje Tjomlid, for å lære mer om teknisk SEO. Silje forklarer hvordan en søkemotor fungerer, og hvordan du kan bruke det til din fordel.